6 oktober 2022
Theater – Theater Artemis
Wat als dit alles is?
Dit moet wel een voorstelling van Theater Artemis zijn, dat de laatste jaren uitblinkt in absurde, ontregelende, maar vooral superleuke meesterwerkjes voor jong én oud. Voorstellingen waarin niets is wat het lijkt. Of iets niet is wat het lijkt.
Elias De Bruyne, speelde als acteur mee in meerdere Artemis voorstellingen. Nu maakt hij onder begeleiding van Jetse Batelaan dit duet voor hemzelf en een oneindige koelkast en blijkt hij uit hetzelfde absurdistische hout gesneden te zijn als zijn leermeester.
Backstage
Deze voorstelling is onderdeel van Backstage. Bij een Backstage-voorstelling gaan onze Schuurjongeren tijdens een nagesprek, door hun zelf georganiseerd, in gesprek met de makers en/of acteurs van de voorstelling.
- Concept Elias De Bruyne
- Begeleiding Jetse Batelaan
- Decorontwerp, kostuums Elias De Bruyne
- Techniek, lichtontwerp Marq Claessens, Marieke Smits
- Scènefotografie Henk Claassen
genomineerd voor de VSCD Mime/performance prijs
Elias de Bruyne was dit jaar een van de gast theatermakers bij Oerol Atelier. Hij maakte daar De voorstelling met misschien wel de langste opkomst ooit. Deze is als extra voorstelling nog genomineerd voor de VSCD Mime/Performance Prijs.
Uit het juryrapport: “In ‘De voorstelling met misschien wel de langste opkomst ooit ‘van Elias De Bruyne die hij onder de vleugels van Artemis, Over het IJ, Oerol en Plan B wordt de titel helemaal ingelost. Op Oerol vond deze locatievoorstelling plaats in een duinlandschap. In plaats van een monumentale opkomst wordt al snel duidelijk dat we naar iets heel anders zitten te kijken: Het landschap van de Terschellingse duinen. Door de theaterconventies naar zijn hand te zetten stuurde De Bruyne onze blik verwachtingsvol dat landschap in, dat in al zijn eenzaamheid een hele nieuwe poëtische betekenis krijgt. En dat met slechts de belofte om op te komen.”

EXTRA
Genomineerd voor de VSCD Mime/Performance Prijs
Elias de Bruyne was dit jaar een van de gast theatermakers bij Oerol Atelier. Hij maakte daar De voorstelling met misschien wel de langste opkomst ooit. Deze is als extra voorstelling nog genomineerd voor de VSCD Mime/Performance Prijs. Uit het juryrapport: “In ‘De voorstelling met misschien wel de langste opkomst ooit ‘van Elias De Bruyne die hij onder de vleugels van Artemis, Over het IJ, Oerol en Plan B wordt de titel helemaal ingelost. Op Oerol vond deze locatievoorstelling plaats in een duinlandschap. In plaats van een monumentale opkomst wordt al snel duidelijk dat we naar iets heel anders zitten te kijken: Het landschap van de Terschellingse duinen. Door de theaterconventies naar zijn hand te zetten stuurde De Bruyne onze blik verwachtingsvol dat landschap in, dat in al zijn eenzaamheid een hele nieuwe poëtische betekenis krijgt. En dat met slechts de belofte om op te komen.”
Speeldata
Er zijn (nog) geen voorstellingen gepland.