dans
150 Woorden Waarom - Eros
Marelie van Rongen, algemeen directeur / hoofd programma

“Tekstjes over voorstellingen met woorden als ‘mystieke reis’ of ‘ode aan de zinnelijkheid’ schrikken mij vaak een beetje af. Misschien komt dat omdat ik een vrij nuchtere, rationele inborst heb, maar ik kan je aanraden om vooral wél te kiezen voor een voorstelling die op papier een allergische reactie bij je oproept. Dan heb je er waarschijnlijk juist iets te ontdekken. Ik kan in ieder geval wel wat hulp gebruiken om uit mijn hoofd te komen, dus op naar de superfysieke performance Eros! Daarnaast volg ik het werk van choreograaf Boukje Schweigman en vormgever Theun Mosk al 20 jaar en raak ik elke keer weer betoverd.”
“Bij Eros zit het publiek rondom de speelvloer op een speciale tribune. Bijzonder zo dicht er bovenop. Dus kom de vrouwelijke oerkracht van zes danseressen van heel dichtbij ervaren in een muzikale trip opgezweept door de live percussie. Je hoeft bovendien niet alleen op mijn aanbeveling af te gaan, ook de media waren unaniem lovend over Eros.”
