Bezoekersinfo

Openings­tijden zomer (5 mei t/​m 29 aug)

Vanaf 5 mei opent de Schuur een half uur voor de eerste voor­stel­ling van de dag. Maandag t/​m vrijdag openen wij om 13.00 uur, zaterdag om 10.30 en zondag om 10.00 uur. Vanaf 30 augustus gelden onze normale openings­tijden weer.

Program­me­ring

Vragen, verzoeken en initi­a­tieven over de thea­ter­pro­gram­me­ring van de Schuur? Mail naar: programmering@​schuur.​nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Fiet­sen­stal­ling

Bij de Schuur is er een beperkte moge­lijk­heid om je fiets neer te zetten. In de Smedestraat (op 250 meter van de Schuur) is een gratis, overdekte en bewaakte fiet­sen­stal­ling. Het beste is om bij je bezoek aan de Schuur gebruik te maken van deze stalling.

Parkeren

Parkeren kan in verschil­lende parkeer­ga­rages, zoals De Appelaar, De Kamp, Station of Raaks. Parkeer­plekken op straat zijn schaars. De Appelaar is vaak vol, dus je maakt de meeste kans in een van de andere parkeer­ga­rages. Houd er rekening mee dat de Schuur zelf niet bereikbaar is met de auto.

Kom je met de auto? Wees dan op tijd, omdat het zoeken naar een parkeerplek, zeker in het weekend, soms even kan duren.

Met een Europese gehan­di­cap­ten­par­keer­kaart kun je in Haarlem gratis parkeren op de algemene gehan­di­cap­ten­par­keer­plaatsen en in de parkeer­vakken op straat. In de parkeer­ga­rages moet je wel betalen. De dichtst­bij­zijnde gehan­di­cap­ten­par­keer­plaats bevindt zich op de Bakenessergracht.

Openbaar vervoer

De Schuur is goed met het openbaar vervoer bereikbaar. Vanaf Haarlem station loop je in 10 minuten naar ons toe. De meest dichtst­bij­zijnde bushalte is Nassaulaan’. Vanaf deze halte loop je in 10 minuten naar de Schuur. Plan je reis via Connexxion​.nl. Kinderen van 4 t/​m 11 reizen onder begeleiding van een volwassene de gehele dag onbeperkt voor maar €1,-. Meer info op de website van Connexxion. 

Verkoop tickets

Tickets zijn online te koop of aan de ticket­zuilen en aan de balie in de Schuur. Je kunt gekochte kaarten altijd tot een uur voor aanvang van de voor­stel­ling via jouw account retourneren. Heb je geen account? Dan kan dit ook telefonisch via 023 517 3900 of maak alsnog een account aan. 

Meer informatie over kaart­ver­koop? De Schuur is dagelijks telefonisch bereikbaar van 10.30 uur tot 17.30 uur via 023 – 5173900. Of mail je vraag naar kaartverkoop@​schuur.​nl.

Groeps­be­zoek

We bieden een korting aan als je met een groep vanaf 10 personen de Schuur bezoekt. De korting geldt voor theater- en filmtickets, op het normale tarief en is €2 per kaart. Wil je de Schuur met een groep van meer dan 10 personen bezoeken en ben je benieuwd naar de moge­lijk­heden voor bijvoor­beeld een borrel? Mail dan naar publiciteit@​schuur.​nl.

Wachtlijst

Is een voor­stel­ling uitverkocht? Schrijf je dan in voor de wachtlijst. Ga naar de pagina van de uitver­kochte voor­stel­ling en klik op de knop​‘Wachtlijst’ (let op: deze knop verschijnt alleen als de voor­stel­ling al is uitverkocht en 3 dagen voor aanvang van de voor­stel­ling). Schrijf je in met je Schuur-account, geef aan hoeveel tickets je zoekt en voeg eventueel een opmerking toe. Zorg ervoor dat je jouw tele­foon­nummer hebt gere­gi­streerd in je Schuur-account, of noteer deze als opmerking. Op de dag van de voor­stel­ling bellen we tussen 10:30 en 18:00 uur als er plaatsen vrijkomen, op volgorde van aanmelding. Let op: bij voor­stel­lingen die​‘s ochtends starten, bellen we al op de voorgaande dag tussen 10.30 en 18.00 uur.

Toegan­ke­lijk­heid

In samen­wer­king met New Pack Inclusion Creators en een groeiende groep partners werken we samen om de Schuur voor een zo groot mogelijke groep mensen toegan­ke­lijk te maken. Een tof en spannend traject waarin we zeker nog lerend zijn. Mocht je punten van aandacht of suggesties hebben om de Schuur nog inclusiever te maken laat het ons dan weten via informatie@​schuur.​nl

Al onze zalen hebben rolstoel­plaatsen en zijn met een lift bereikbaar. Hou er rekening mee dat de lift-entree 90cm breed is en een vermogen heeft van maximaal 1000kg. De Schuur ligt midden in het centrum van Haarlem, parkeren voor de deur is hierdoor geen moge­lijk­heid. Mocht je met de auto afgezet worden en daarna begeleiding nodig hebben om bij de Schuur te komen dan helpen we hier graag bij. Stuur ons enkele dagen voorafgaand aan je bezoek een mailtje op informatie@​schuur.​nl zodat we hier een afspraak over kunnen maken.

Voor slecht­ho­rende mensen is er in de thea­ter­zalen een ringleiding aanwezig. Deze is op vertoon van een geldig legi­ti­ma­tie­be­wijs bij de balie te verkrijgen. Wanneer je van een rolstoel­plaats en/​of ringleiding gebruik wilt maken, stellen wij het op prijs als je dit doorgeeft aan onze kassa­me­de­wer­kers wanneer je je kaarten reserveert.

De Schuur vertoont, indien beschikbaar, films voor blinde en slecht­ziende mensen met audio­de­scriptie via de Earcatch (voorheen Watson) app. Op de website van Earcatch staan de films waarbij audio­de­scriptie beschikbaar is: www​.earcatch​.nl

Bekijk alle informatie op onze toegankelijkheidspagina.

Praktisch

  • Via de website

  • Aan de servicebalie

  • Mijn account

  • Betaalmogelijkheden

  • Reductiemogelijkheden

  • Annuleren en retourneren

  • Cadeaupas

  • Cineville

  • We Are Public

  • Podiumpas

  • Haarlempas en Zandvoortpas

  • Wachtlijst

MVO

De laatste films- en theatertips wekelijks in je mailbox?

Stuur mij wekelijks theater- en filmtips.